FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Radiolyttingen er stabil
Ingen dramatiske endringer i uke 3, 2018 på PPM-tallene fra Kantar TNS. Men, de store blir større.

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 31.01.18 - Kyrre Dahl


Lyttertallene for uke 3, 2018 viser at radiolyttingen har stabilisert seg. Den totale lyttingen lå på 57,5 % i uke 3 mot 57, 8 i uke 2. Til sammenligning var lyttingen i uke 3, 2017 på 68,4 %. Nedgangen på årsbasis er altså nå ganske stabil på rundt 15 %.

NRK øker litt fra uke 2 til uke 3, 2018, fra 40,0 til 40,3 %, mens P4-gruppen totalt går akkurat like mye ned, fra 20,5 til 20,3 %. Bauer Media totalt er nøyaktig like stor i uke 3 og 2, med 11,8 %.

Dette gir NRK en markedsandel på 69,7 %, P4-gruppen 20,5 % og Bauer Media 9,5 %. Legg merke til at dette kun gjelder rikskanalene, lokalradio er ikke med på målingen i det hele tatt.

NRK P1 hadde en god uke i uke 3, og øker sin markedsandel fra 40,2 % i uke 2 til 41,5 % i uke 3, 2018.

P4 er nest største kanal med en markedsandel på 12,6 %, også det en oppgang fra uka før, da tallet var 11,9 %.

NRK P1+ er landets tredje største kanal med en markedsandel på 10,4 %, opp 0,1 prosentpoeng fra uka før og den beste markedsandelen som er målt for P1+

NRK P2 innehar fjerdeplassen, med 5,8 % markedsandel, etter en oppgang på 0,1 prosentpoeng, mens NRK P3 tar femteplassen på 4,4, en oppgang på 0,2 prosentpoeng.

Først på sjetteplass finner vi Radio Norge, som hadde en markedsandel i uke 3 på 3,9 %, etter en oppgang på 0,3 prosentpoeng. Etter det er det et hopp ned til neste, som er P5 på 2,2 % markedsandel.

Som den observante leser sikker har lagt merke til øker markedsandelen for så og si alle de store kanalene. Det betyr at det er de små som mister andeler. Vi kan nevne Radio Rock som går fra 2,3 til 1,5 % markedsandel, NRK P13 går fra 1,8 til 1,4 % og NRK Nyheter fra 1,8 til 1,5 %.

Aller verst er det for NRK Mpetre som går fra 3,0 til 1,8 % markedsandel. På den annen side øker Kiss fra 0,5 til en andel på 1,1 % i uke 3, 2018. Den nye kanalen til Bauer, Radio 1 er ikke med på oversikten

Tallene er hentet fra PPM-målingen som utføres av Kantar TNS.

Se også: Radiolyttingen ned 15 % på ett år

Si din mening på vår: Facebook-side



  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO