Den totale radiolyttingen gikk ned fra uke 3 til uke 4. Det viser PPM-tallene fra Kantar TNS. I uke 4 hørte
56,2 % av befolkningen på radio, mot 57,5 % i uke 3.
Det er NRK som går mest ned fra uke til uke. NRK totalt hadde i uke 4 en oppslutning på 37,6 %, mot 40,3 i uke 3.
Når det gjelder enkeltkanaler gikk NRK P1 ned fra 26,9 i uke 3 til 25,1 % i uke 4, P2 går ned fra 5,5 til 4,8 og NRK P3 går ned fra 5,5 til 4,8 %.
P4-gruppen er ukas vinner, med en oppgang fra 20,2 % i uke 3 til 21,0 % i uke 4, 2018. Det er tallet for alle gruppens radiokanaler.
Hovedkanalen P4 hadde alene også en liten fremgang fra 12,1 til 12,6 %.
Bauer Media er stabile som gruppe og kan se en liten fremgang for Radio Norge. Bauer Totalt hadde 11,7 % oppslutning, og Radio Norge
alene gikk fra fra 4,6 til 4,8 % oppslutning fra uke 3 til 4.
Av de mindre kanalene kan vi se at Radio Vinyl gikk fram fra 1,4 til 1,9 % oppslutning, mens P7 Klem har roet seg kraftig ned etter julesuksessen, og er nå nede i 2,1 % oppslutning.
Til sammenligning var den totale radiolyttingen på 68,8 % i uke 4, 2017. Det betyr at radiolyttingen i uke 4 i år er nesten 18 % lavere enn den var for ett år siden.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt