Den totale radiolyttingen gikk opp fra uke 4 til uke 5, og er nå tilbake på nivået fra uke 3. Det viser PPM-tallene fra Kantar TNS.
I uke 4 hørte 56,2 % av befolkningen på radio, i uke var det samme tallet 57,5 %, som er nøyaktig det samme som i uke 3, og omtrent det samme som i uke 2.
Det er NRK som går mest opp fra uke til uke. NRK totalt hadde i uke 5 en oppslutning på 39,0 %, mot 37,6 i uke 4. I uke 3 hadde NRK 40,3 %.
P4-gruppen har gått fram både sammenlignet med uke 3 og 4. I uke 5 hadde P4 totalt en oppslutning på 21,4 %, mot 21.0 i uke 4 og 20,2 i uke 3.
Samtidig går Bauer Medias kanaler tilbake fra 11,8 og 11,7 til 11,0 % i uke 5.
Når det gjelder enkeltkanaler er de tradisjonellt store kanalene omtrent uendret fra uke 4 til uke 5. Radio Norge går litt ned fra 4,8 til 4,5, mens NRK P1 og P4 Hovedkanalen er stabile på henholdsvis
25,2 og 12,5 %.
Da ser det bedre ut for NRK P2 og NRK P3. NRK P2 hadde sin desidert beste uke i 2018 og gikk opp fra 4,7 % i uke 4 til hele 6,1 % oppslutning. i uke 5
P3 gikk opp fra 4,8 til 5,5 i den samme perioden.
P4-gruppen kan glede seg over mange tall. NRJ kan notere seg for årsbeste i uke 5 med 2,5 %.
P8 Pop hadde også sin beste uke sålangt i år med 1,2 %. P6 Rock hadde også sin beste uke i 2018 på 1,8 % og vi må ikke glemme P5 som med 4,2 % lukter på Radio Norge i årets beste uke.
Det ble også oppgang og bestenotering for et par NRK-kanaler. NRK P1+ klarte 6,7 %, som er årets beste uke, såvidt. NRK P13 klarte også ny årsbeste såvidt, med 2,3 %
Bauer Medias kanaler har alle en liten tilbakegang.
Når det gjelder den interne kampen ser det faktisk litt annerledes ut, NRK øker sin markedsandel, mens P4 og Bauer taper andeler.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt