Den totale radiolyttingen holder seg stabil på PPM-målingen fra Kantar TNS. I uke 6, 2018 hørte 57,7 % av befolkningen på radio, mot 57,5 % i uke 5.
NRK vinner terreng både når det gjelder oppslutning og markedsandeler. Med en oppslutning på 39,6 % er NRK totalt oppe på nivået fra uke 2 og 3. Dette kan ha sammenheng med at
de første dagene av OL er med på denne målingen. Markedsandelen til NRK gikk også opp i uke 6.
P4-gruppen og Bauer hadde begge en liten tilbakegang i uke 6 i forhold til uke 5, fra 21,4 % til 21,1 % oppslutning for P4 og fra 11,0 til 10.9 for Bauer Media.
At OL hadde begynt ser man på tallene for NRK Sport, som øker fra 0,7 % oppslutning i uke 5 til 3,0 % i uke 6. NRK P1 og NRK P1+ tapte noen lyttere, mens NRK P2 faktisk gikk litt fram.
Interessant nok ser det ikke ut som OL foreløpig har noen stor effekt for de kommersielle kanalene. Dette gjaldt altså den uka da det var åpningsseremoni i OL, og få sportslige dager, man kan forvente å se en større effekt på lyttertallene for uke 7 når de kommer, om en ukes tid.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt