NRK Sport var den store vinneren på PPM-tallene for uke 7. Ifølge Kantar TNS hadde NRK Sport en daglig oppslutning på 9,9 % og en
markedsandel på hele 10,9 %. Disse tallene gjaldt den første hele uka med OL-sendinger. Det er solide tall for NRK Sport, som før har ligget mellom 1 og 2 % i snitt.
Dette får selvsagt konsekvenser også for alle de andre kanalene. NRK P1, P2 og P1+ er de som taper mest, men til sin egen søsterkanal. NRK P1
er fortsatt landets største radiokanal med en markedsandel på 35,1 % ( 39,1 uka før ). NRK P1+ gikk ned fra 10,1 til 8,7 % markedsandel i uke 7.
Hovedkanalen til P4 hadde en markedsandel på 11,3 %, ned fra 12,6. Dermed var NRK Sport den tredje største kanalen i Norge i uke 7, etter NRK P1 og P4. På fjerdeplassen
ligger NRK P1+, mens NRK P2 og Radio Norge er like store på 4,0 %.
Litt overraskende kommer Bauer Media relativt godt ut av OL-feberen, og øker faktisk sine markedsandeler sammenlignet med uka før.
Radiokanalene til Bauer økte generellt sine andeler i uke 7, særlig Kiss som gikk fra 0,5 til 1,5 % andeler.
Det er verdt å huske på at arrangementer som OL er kjent for å gi ekstreme utslag på lyttertall og man bør derfor ikke tolke nedganger eller oppganger som
noe tegn på en trend.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt