Kommersielle radiokanaler i Storbritannia solgte annonser for 679,2 millioner pund i fjor. Det viser tall fra
Radiocentre, melder Radio Today. Det tilsvarer i overkant av 7 milliarder norske kroner.
Det er det beste året noensinne for radioreklame i Storbritannia. Enda bedre er det at radio øker mer enn andre. Radioreklame økte med 5,2 %
i 2017 sammenlignet med 2016. Den gjennomsnittlige veksten i reklamemarkedet var på 4,7 %.
Ser man nøyere på tallene så ser man at mange av annonsørene er veldig fornøyd med radio. Av de 20 største annonsørene på radio, er det
12 av dem som bruker mer enn 20 % av sitt totalbudsjett på radioreklame og i halvparten av tilfellene er det en økning på 40 % eller mer fra året før, melder Radio Today.
Blant de store annonsørene finner vi Ebay, som har brukt 90 millioner kroner i løpet av 2017, det er en økning på 40 %. Amazon
økte sine budsjetter med 118 % til nesten 60 millioner kroner.
Alle formater hadde økning i fjor, men det var særlig gode tall for nasjonal reklame og digital reklame.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt