Det er NRK som kan være mest fornøyd over PPM-tallene i uke 10. Både P1, P2 og P3 øker sin daglige oppslutning,
i forhold til uke 9, samtidig som den totale radiolyttingen er er helt stabil på 57,7 %, ifølge tall fra Kantar TNS
NRK mP3 må nevnes spesiellt. Med en oppslutning på 3,9 % er det årsbeste for mP3 og kanalen er nesten like stor som Radio Norge, målt i oppslutning. Enda hyggeligere er det sikkert at mP3 dermed er foran P5 Hits.
Bauer Media går litt ned i uke 10, fra 11,9 til 10,6 % oppslutning. Radio Norge går tilbake 0,2 prosentpoeng, men det er ikke hovedårsaken til nedgangen.
Det kan være så enkelt som at Radio Soft er forsvunnet ut av tallgrunnlaget og den nye kanalen P 24-7 Mix ikke er regnet med. Det kan også skyldes
at Vinyl er tilbake på mer vanlige 1,6 % oppslutning etter en særdeles god uke 9. Også Radio Rock opplever en lignende utvikling.
Hvis man finleser tallene ser man også at NRK Sport faktisk hadde en bra uke, til tross for at det ikke var noe OL. 2,7 % er usedvanlig bra for en sportskanal og kan kanskje tyde på at flere
ble oppmerksom på at kanalen fantes under OL, eller er det resultat av at kanalen har blitt en ekte kanal, med programledere og eget innhold?
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt