Man skulle kanskje håpet at radiolyttingen gikk tilbake til det normale i uke 14, etter en nedgang i påsken, som i år var i uke 13. Det skjedde ikke,
den totale radiolyttingen endte på 56,7 %, som er godt under det lyttingen var i ukene før påsken. Det skal dog anmerkes at 2. påskedag, mandagen i uke 14, kan påvirke disse tallene.
Men, at påsken var over merkes på tallene for NRK P1 og NRK P1+, som begge gikk tilbake i daglig lytting i uke 14,
sammenlignet med uke 13. Ifølge PPM-tallene fra Kantar TNS hadde P1 en oppslutning på 25,9 mot 27,1 uka før og P1+ gikk enda litt mer tilbake, fra rekordaktige 8,5 til 6,8 i uke 14.
Påskelabyrinteffekten var altså ikke spesiellt langvarig.
Man ser den motsatte effekten for NRK P2 og P3, som begge går solid opp igjen etter en kraftig nedtur i påsken, sånn omtrent opp til det "normale" nivået.
Lenger ned på lista er det verdt å merke seg at Radio Rock fortsetter økningen, de gjorde det bra i påsken og øker også i uke 14, til 2,3 % oppslutning. På den
annen side må Bauer være misfornøyd med tallene for Radio 1, som nå bare har 0,4 %.
P4-gruppen opplever en nedgang med sin rockekanal, P6 Rock, til 1,1 % oppslutning, men hovedkanalen gjorde det bra i uke 14, opp til 11,8 %.
MARKEDSANDELER i % UKE 14 (uke 13 - 12 - 11 - 10 )
NRK TOTALT: 69,2 - ( 67, 4 - 67,6 - 67, 4 - 69,1 )
P4-GRUPPEN: 19,9 - ( 21,7 - 21,2 - 21,4 - 19, 1 )
BAUER MEDIA: 10,3 - ( 9, 8 - 9,9 - 9,6 - 10, 5 )
Si din mening på vår: Facebook-side
|
|