P4-gruppen var den store vinneren med årets beste uke, i uke 15, som er den siste publiserte rapporten om PPM-tallene som lages av Kantar TNS.
Den totale oppslutningen for P4-gruppens kanaler ble målt til 22,5 % daglig, og det er ikke målt bedre i 2018. Økningen er spesiellt sterk for hovedkanalen P4, som ble målt til 13,6 %, også det årets beste uke.
Alle de andre kanalene til P4-gruppen hadde fremgang eller sto på stedet hvil i uke 15. P5 Hits ble målt til 4,0 og P7 Klem til 1,9 %, for å nevne noen. Fremgangen gjorde også underverker for markedsandelen til P4-gruppen, som ble målt til 22,1 %, og fremgangen var i sin helhet på bekostning av NRK.
Den totale radiolyttingen gikk også opp sammenlignet med uka før, til 58,4 %. Dette betyr at uke 15 var en av årets beste uker for radio. NRK totalt opplevde en liten tilbakegang, men NRK P1 gikk litt opp. Nedgangen var det P2 som sto for, fra 5,5 til 4,8 %.
Bauer Media var stabil både i oppslutning og markedsandel, men kan denne uka glede seg over at Radio Norge gikk opp til 4,7 % daglig oppslutning og Radio Topp 40 gikk opp til 2,7 %, som er en tangering av årsbeste.
MARKEDSANDELER i % UKE 15 (uke 14 - 13 - 12 - 11 )
NRK TOTALT: 66,6 - ( 69,2 - 67, 4 - 67,6 - 67, 4 )
P4-GRUPPEN: 22,1 - ( 19,9 - 21,7 - 21,2 - 21,4 )
BAUER MEDIA: 10,3 - ( 10,3 - 9, 8 - 9,9 - 9,6 )
Si din mening på vår: Facebook-side
|
|