Den svenske podkast-tjenesten Acast har gått i kompaniskap med BBC for å hjelpe podkastene til den
britiske mediekjempen å vokse. Avtalen gjelder annonser utenfor Storbritannia.
Dette er første gang BBC tilbyr annonseplass foran og bak sine podkaster, som de har produsert siden 2004.
BBC er nå en av verdens største produsenter av podkaster. Acast vil tilby alle podkaster som er tilgjengelig utenfor Storbritannia via
BBC Global News. Det inkluderer show som Business Report og Football Daily.
Acast skriver i en pressemelding at de vil benytte avanserte og målrettede annonsekampanjer, slik at BBC kan tjene penger på sitt
internasjonale innhold, samtidig som de beskytter forpliktelsene overfor britiske lyttere.
- Gjennom podkast-formatet gjenoppretter vi BBC Radios relevanse og engasjerer de yngre lytterne, ved å gi dem innhold i verdensklasse,
sier Bob Shennan, sjef for BBC Radio and Music, ifølge Dagens Media.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt