FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Radiolyttingen litt opp igjen
Men, elendige uketall for Radio Norge. Her er PPM-tallene for uke 30, 2018

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 08.08.18 - Kyrre Dahl


Radiolyttingen går litt oppover igjen, men er fortsatt under 50 %. Det viser PPM-tall for uke 30 utarbeidet av Kantar TNS. Dette er tredje uke på rad med lyttermålinger under 50 %.

I Uke 30 ble den daglige radiolyttingen målt til 49,1 %. Det er opp nesten et prosentpoeng fra uka før, da lyttingen lå på 48,2 %. Uka før det igjen, altså uke 28, ble lyttingen målt til 48,5 % og dette er de eneste tre ukene noensinne med oppslutning under 50 %.

NRK går fram i uke 30 sammenlignet med uke 29, og det er særlig NRK P1 som sørger for en liten opptur for statskanalen. Også P3 og mP3 gikk oppover, mens NRK P1 og P1+ hadde en relativ dårlig uke.

P4-gruppen som helhet holdt seg stabil i uke 30 og det gjelder også de fleste av gruppens radiokanaler. Blant holder hovedkanalen P4 seg stabil på 10,0 %, viser PPM-tallene.

Bauer Media har derimot en elendig uke og går ned 1,4 prosentpoeng til bare 9,4 % totalt. Det er særlig den tidligere hovedkanalen Radio Norge som har en makaber dårlig uke, med bare 2,4 % oppslutning. Det betyr at kanalen bare var såvidt større enn Norsk Pop og Radio Vinyl.

Det betyr igjen at NRK vinner markedsandeler, mens Bauer Media taper andeler. Men, som man ser har Bauer vært langt nede før og tatt seg opp, så det er for tidlig å si om dette bare er en liten dipp eller begynnelsen på en trend. Lokalradioene er ikke med på disse målingene.

MARKEDSANDELER i % UKE 30 (uke 29 - uke 28 - 27 - 26 )

  • NRK TOTALT: 67, 0 - ( 64,8 - ( 65,5 - 65,3 - 65,3 - 65,8 )
  • P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 24, 0 - 24,0 - 25,6 - 24,5 - 24,2 )
  • BAUER MEDIA: 9,1 - ( 11, 1 - 10,5 - 9,1 - 10,2 - 10,0 )

    Si din mening på vår: Facebook-side



  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO