Radiolyttingen i Norge er på den riktige siden av 50 % igjen, etter tre uker under.
I uke 32 fortsetter lyttertallene oppover, men økningen er ganske liten.
53,2 % av befolkningen hørte på radio daglig i uke 32, mot 51,9 % i uke 31. Det er NRK som sørger for økningen, P4-gruppen og Bauer Media går faktisk nedover.
35,5 % hørte på en eller flere av NRKs kanaler i uke 32, det er en fremgang på 1.3 prosentpoeng sammenlignet med uka før NRK P1 gikk bare litt fram til 24,2 mens NRK P2 gikk en god del fram til 4,5 %.
P2 er dermed større enn NRK P3, som bare oppnådde en oppslutning på 4,0 % i uke 32. Samtidig går NRK mP3 tilbake fra 3,1 % til 2,6 %. På pluss-siden går NRK P1+ fram fra 5,7 til 6,2 %.
P4-gruppen hadde en total oppslutning på 20,8 %, det er ned 0,2 prosentpoeng sammenlignet med uka før. Hovedkanalen P4 går fram nesten et prosenpoeng til 12,7, men P5 Hits går nesten like mye tilbake til 3,4 %.
Bauer Media går også tilbake. Alle gruppens kanaler hadde samlet en oppslutning på bare 9,9 %, ned fra 10,3. Det er den andre uken i år med oppslutning under 10 % for Bauer. Radio Norge går litt tilbake og bare 3,3 % av befolkningen hørte på kanalen i uke 32.
Dette fører til sørgelige markedsandeler for Bauer Media, som nå er under en tredel så stor som P4-gruppen med 8,1 % mot 24,5 %. NRK er vinneren i uke 32 når det gjelder markedsandeler.
MARKEDSANDELER i % UKE 32 ( uke 31 - 30 - 29 - uke 28 )
NRK TOTALT: 67,4 - ( 65, 0 - 67, 0 - 64,8 - 65,5 - 65,3 )
P4-GRUPPEN: 24,5 - ( 26,2 - 23,9 - 24, 0 - 24,0 - 25,6 )
BAUER MEDIA: 8,1 - ( 8,7 - 9,1 - 11, 1 - 10,5 - 9,1 )
Si din mening på vår: Facebook-side
|
|