Da er sommeren over og med det er lyttertallene tilbake til "normalen". Radiolyttingen i uke 33 var omtrent på
nivå med radiolyttingen før sommeren, viser PPM-tallene fra Kantar TNS.
56,6 % av nordmenn hørte daglig på en eller flere av kanalene som er med på PPM-målingen i uke 33. Det er opp 3,4 prosentpoeng sammenlignet med uka før.
Bauer Media økte mest i uke 33 og fikk en total oppslutning på sine kanaler på 12,2 %. Det er en oppgang på hele 2,3 prosentpoeng i forhold til uka før, som var en av årets dårligste uker for Bauer.
Radio Norge kan glede seg over litt flere lyttere etter å ha ligget under 4 % i hele sommer, I uke 33 var oppslutningen på 4,2 %. Radio 1 opplever sin beste uke siden sommeren startet, men klarer likevel ikke mer enn 0,9 % oppslutning.
Da går det bedre for Radio Rock, som hoppet opp til 2,1 % i uke 33.
NRK gikk fram 2,1 prosenpoeng totalt på sine kanaler fra uke 32 til 33 og oppnådde en daglig oppslutning på 37,6 %. NRK P1 går noe fram til 24,7, men sammenlignet med uka før er det NRK P2 som klatrer mer, opp 0,9 prosentpoeng til 5,4 %. NRK P3 og mP3 tjener også godt på at sommeren er over, ser det ut til.
P4 går også oppover, men litt mindre enn de andre. P4-gruppen økte sin totale oppslutning fra 20,8 til 22,0 %. Det er særlig P5 Hits som opplever den største økningen, opp 1 prosentpoeng til 4,4 %.
MARKEDSANDELER i % UKE 33 ( uke 32 - uke 31 - 30 - 29 )
NRK TOTALT: 66,9 - ( 67,4 - 65, 0 - 67, 0 - 64,8 - 65,5 )
P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 24,5 - 26,2 - 23,9 - 24, 0 - 24,0 )
BAUER MEDIA: 9,1 - ( 8,1 - 8,7 - 9,1 - 11, 1 - 10,5 )
Si din mening på vår: Facebook-side
|
|