FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Radiolyttingen tilbake på mer normalt nivå
Bauer Media mest opp. Her er PPM-tallene for uke 33, 2018

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 30.08.18 - Kyrre Dahl


Da er sommeren over og med det er lyttertallene tilbake til "normalen". Radiolyttingen i uke 33 var omtrent på nivå med radiolyttingen før sommeren, viser PPM-tallene fra Kantar TNS.

56,6 % av nordmenn hørte daglig på en eller flere av kanalene som er med på PPM-målingen i uke 33. Det er opp 3,4 prosentpoeng sammenlignet med uka før.

Bauer Media økte mest i uke 33 og fikk en total oppslutning på sine kanaler på 12,2 %. Det er en oppgang på hele 2,3 prosentpoeng i forhold til uka før, som var en av årets dårligste uker for Bauer.

Radio Norge kan glede seg over litt flere lyttere etter å ha ligget under 4 % i hele sommer, I uke 33 var oppslutningen på 4,2 %. Radio 1 opplever sin beste uke siden sommeren startet, men klarer likevel ikke mer enn 0,9 % oppslutning. Da går det bedre for Radio Rock, som hoppet opp til 2,1 % i uke 33.

NRK gikk fram 2,1 prosenpoeng totalt på sine kanaler fra uke 32 til 33 og oppnådde en daglig oppslutning på 37,6 %. NRK P1 går noe fram til 24,7, men sammenlignet med uka før er det NRK P2 som klatrer mer, opp 0,9 prosentpoeng til 5,4 %. NRK P3 og mP3 tjener også godt på at sommeren er over, ser det ut til.

P4 går også oppover, men litt mindre enn de andre. P4-gruppen økte sin totale oppslutning fra 20,8 til 22,0 %. Det er særlig P5 Hits som opplever den største økningen, opp 1 prosentpoeng til 4,4 %.

MARKEDSANDELER i % UKE 33 ( uke 32 - uke 31 - 30 - 29 )

  • NRK TOTALT: 66,9 - ( 67,4 - 65, 0 - 67, 0 - 64,8 - 65,5 )
  • P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 24,5 - 26,2 - 23,9 - 24, 0 - 24,0 )
  • BAUER MEDIA: 9,1 - ( 8,1 - 8,7 - 9,1 - 11, 1 - 10,5 )

    Si din mening på vår: Facebook-side



  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO