Den totale radiolyttingen gikk litt ned i uke 35 sammenlignet med uke 34. Det viser PPM-tall fra Kantar TNS.
I uke 35 oppnådde de riksdekkende radiokanalene en daglig dekning på 56,5 % mot 57,5 % uka før.
Både NRK, P4-gruppen og Bauer Media går litt tilbake målt i oppslutning, men de mest interessante tallene finner vi under
markedsandeler. Bauer Media er for første gang siden våren over 10 % i markedsandel og kan se ut til å være inne i en god trend.
Sammenligner man med historiske tall kan man se at nedgangen er på 18,5 % sammenlignet med 2016. Uke 35 for to år siden
hadde radio en samlet daglig dekning på 69,4 %, mot altså 56,5 % i uke 35, 2018.
NRK har totalt tapt en fjerdedel av sine lyttere på to år, fra 49,0 i uke 35, 2016 mot 37,1 i årets uke 35.
For P4-gruppen og Bauer Media er det vanskeligere å sammenligne for disse tallene eksisterte ikke for to år siden.
Men, hovedkanalen til P4 hadde alene en oppslutning på 21,5 % i denne uka i 2016, to år senere har alle kanalene til P4-gruppen samlet en
oppslutning på 21,2 %.
Radio Norge alene hadde i uke 35, 2016 en oppslutning på 13,2 %. Nå har alle Bauer Medias kanaler samlet en oppslutning på 12,7 %.
MARKEDSANDELER i % UKE 35 ( uke 34 - 33 - 32 - 31 - 30 )
NRK TOTALT: 67, 2 - (67,2 - 66,9 - 67,4 - 65, 0 )
P4-GRUPPEN: 22,2 - ( 23, 1 - 23,9 - 24,5 - 26,2 )
BAUER MEDIA: 10,6 - ( 9, 7 - 9,1 - 8,1 - 8,7 )
Si din mening på vår: Facebook-side
|
|