Den totale radiolyttingen i uke 37 lå på 57,0 %. De tre ukene før har lyttingen ligget på 56,3, 56,5 og 57,5. Det viser tall fra PPM-målingen til Kantar TNS.
Noen variasjoner fra uke til uke er helt normalt, så i prakis ligger radiolyttingen på rikskanalene ganske stabilt på rundt 57 %. Den lå på det samme nivået i våres. Lokalradio er ikke med i disse tallene.
Men tallene for de siste fire ukene kan fortelle oss litt om hvem som øker og hvem som faller. NRK ser ut til å ha en svakt oppadgående trend og fikk sin beste uke i høst med 38,0 % sammenlagt på sine kanaler.
Bauer Media hadde derimot sin beste uke i høst for fire uker siden og har siden det falt uke for uke, i uke 37 var det totalt 12,1 % som lyttet til en av Bauers kanaler. P4-gruppen holder seg noe mer stabil på 21,2 % daglig oppslutning.
Av enkeltkanaler skiller P4 seg ut positivt. Hovedkanalen til P4-gruppen hadde sin beste uke i høst med 12,9 % i uke 37. P5 Hits går motsatt vei og hadde sin dårligste uke i høst med 3,4 %.
For Bauer har Radio Rock hatt en god periode, men er nå litt på vei tilbake, med en oppslutning på 1,7 % i uke 37. Etter en laber sommer er Radio Norge i hvert fall nå stabil på 4-tallet, denne uka 4,4 %
NRK P3 er faktisk høstens vinner og ligger nå stabilt over 5 % oppslutning, med 5,2 % i uke 37. NRK P1 hadde også en god uke med 25,0 %. Man kan se en antydning til at P1+ faller nedover, men kanalen klarer seg bra på 6,2 %.
MARKEDSANDELER i % UKE 37 ( uke 36 - 35 - 34 - 33 )
NRK TOTALT: 66,4 - ( 65,9 - 67, 2 - 67,2 - 66,9 )
P4-GRUPPEN: 23,4 - ( 23,8 - 22,2 - 23, 1 - 23,9 )
BAUER MEDIA: 10,2 - ( 10,2 - 10,6 - 9, 7 - 9,1 )
Si din mening på vår: Facebook-side
|
|