Lyttertallene for uke 43 er hyggelig lesning for alle de nasjonale aktørene. Dette ble høstens beste uke på
PPM-tallene som Kantar TNS lager.
Den totale lyttingen ble målt til 58,2 %, den beste uka i hele høst. Og det samme gjelder for NRK og Bauer Media. Begge hadde
høstens beste uke med 38,8 % og 12,5 % oppslutning. P4 hadde høstens beste uke i uke 42 med 22,6 % og gikk litt ned i uke 43
Også når vi går ned på enkeltkanaler er det mye rekorder. NRK P1 hadde 25,1 % oppslutning, også det høstens beste uke. P4 hadde 12,8 %
og Radio Norge 4,5 %, begge nesten høstens beste.
Det ble likevel nedtur for NRK P3 med en oppslutning på 4,5 % i uke 43, ned fra 5,3 uka før, mens NRK P13 hadde en knalluke på 2,8 %.
NRK P1+ har ligget over 7.0 de siste to ukene.
Antall lytteminutter var også høstens beste, med 75 minutter, fordelt på 50 for NRK. 17 for P4 og 9 for Bauer Media. Det gjenspeiles i markedsandelen du ser nedenfor.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt