De rene julekanalene får bare flere og flere lyttere og denne gangen er det Bauers Juleradioen som øker mest. Kanalen er nesten doblet
på en uke fra 2,7 % i uke 48 til 4,6 % i uke 49, 2018. Hovedkanalen til Bauer, Radio Norge, er bare såvidt større med 4,7 %. Fortsetter trenden er Juleradioen snart den største av disse to.
Det er likevel P4-gruppens P7 Klem Julekanalen som fortsatt er den store julevinneren, med en oppslutning på 8,4 % i uke 49, mot 6,7 % uka før. Samtidig begynner NRKs
juletilbud å bevege seg litt. NRK Radio Super Jul er nesten doblet fra 0,9 % i uke 48 til 1,6 % i uke 49. NRK Klassisk Jul går opp 0,3 prosentpoeng til 1,4 %.
Det kan se ut som det er NRK P1 som taper mest i denne julestriden. P1 er fortsatt størst, men går ned 1,5 prosentpoeng til 22,8 % oppslutning i uke 49. P4 Hovedkanalen
er nest størst på 12,1 %, den laveste oppslutningen de siste 8 ukene.
Kampen om julelytterne får også konsekvenser for den interne striden. Markedsandelene til P4-gruppen øker, mens NRK mister andeler. Bauer kan også være fornøyd med større andeler enn tidligere i høst.
MARKEDSANDELER i % UKE 49 uke 48 - uke 47
NRK TOTALT: 61, 7 - 62,9 - 66,3 - 66,2
P4-GRUPPEN: 26,2 - 24,5 - 22,2 - 22,3
BAUER MEDIA: 12,1 - 12,6 - 11,6 - 11,5
Vil du lytte til en av julekanalene, klikk her: Lytte.no - Juleradio Ekstern lenke
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt