Nielsen Media Research har offentliggjort tallene for uke 2 i sin nye TEAM-måling, som er en utvidet måling i forhold til PPM-tallene som ble laget før.
I uke 2 går den totale radiolyttingen opp, til 68,9 % mot 66,6 % uka før. Framgangen kan trolig forklares med at uke 1 var nyttårsuka og er dermed ikke en normaluke for radiolytting. Tallene kan ikke sammenlignes direkte med tidligere tall.
Alle de tre hovedaktørene økte sin oppslutning i uke 2, sammenlignet med uke 1. Størst er fremgangen for NRK som går opp fra 44,9 % til 47,6 % oppslutning. P4-gruppen går opp fra 26,7 % til 27.3 %. Bauer Media opp fra 15,3 til 15,9. Relativt sett øker NRK mest og P4-gruppen minst.
NRK P1 hadde flere lyttere i uke 2, med en oppslutning på 31,1 %. P4 Radio Hele Norge økte også til 15,3 %. NRK P1+ er nummer tre på 7,4 % med en liten tilbakegang. Lenger ned på lista bytter Radio Norge og P5 Hits plass med henholdsvis oppgang og nedgang i tallene.
Markedsandelene gikk i NRK sin favør i uke 2. NRK totalt økte sin andel fra 66,5 til 67,7 %. P4-gruppen gikk tilbake fra 23,7 til 21,9, mens Bauer Media gikk fram fra 9,8 til 10,5 %
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt