Radiolyttingen i uke 6 lå på 66,5 %, ifølge de siste lyttertallene fra Nielsen. Det er omtrent det samme som i uke 5, (66,3 %) og uke 4 (66,6 %).
Men, det er noen forskjeller internt for aktørene. NRK går opp, P4-gruppen går ned mens Bauer Media holder seg stabile. Alt i alt er situasjonen på det jevne.
Det er på enkeltkanalene vi finner de mest interessante tallene denne uken. NRK P2 klarte årsbeste i uke 6 med en oppslutning på 7,1 %. Det betyr at NRK P2 nå har et forsprang på NRK P1+ som de tidligere lå bak. Sistnevnte har stabilisert seg på rundt 6,5 % oppslutning.
Vi kan også notere oss at også NRK P13 opplevde årets beste uke i uke 6 med 2,1 % og NRK mp3 har ligget på 4,1 % to uker på rad, også det årsbeste.
Det går derimomt gærne veien for noen av kanalene til P4-gruppen. Både P8 Pop og P10 Country opplevde årets dårligste uke, oppslutningsmessig i uke 6.
Bauer Media kan heller ikke juble over tallene til Radio 1 og Norsk Pop, som begge opplevde årets dårligste uke og ligger nå ganske fast under 1 % daglig oppslutning.
Det er ingen store forandringer i markedsandeler, men en liten oppgang for NRK og en liten tilbakegang for Bauers kanaler, rent andelmessig.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt