Radiolyttingen stupte i uke 22, noe som ikke er så uvanlig når det nærmer seg sommer og det er langhelg. Men, med en lytting på såvidt over 60 % må vi forvente tall godt ned på 50-tallet i løpet av sommeren.
NRK P1+ er ukas vinner og klatrer opp til en tredje plass på lista over de største kanalene i uke 22. De bytter plass med P2 som detter ned til femte plass. Ellers ser vi at P4-gruppen klarer seg litt bedre enn de to andre riksaktørene og kaprer dermed markedsandeler.
LYTTERTALL, UKE 22 (uka før), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 60,9 - (63,8)
NRK TOTALT: 39,8 - (42)
P4-GRUPPEN: 24,5 - (25,1)
BAUER MEDIA: 14,8 - (16,2)
De største kanalene:
NRK P1: 24,8 - (26.3)
P4: 13,4 - (13,5)
NRK P1+: 6,7 - (6,0)
NRK P3: 6,1 - (6,1)
NRK P2: 5,8 - (6,6)
RADIO NORGE: 4,5 - (5,1)
P5 HITS: 4,1 - (4,4)
NRK MP3: 3,4 - (3,2)
Alle andre kanaler har under 4,0 % oppslutning
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 64,0 - (65,1)
P4-GRUPPEN: 24,2 - (22,6)
BAUER MEDIA: 11,7 - (12,35)
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 21, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|