Radiolyttingen gikk ned igjen i uke 24, noe som kan ha sammenheng med at mandagen i den uka var en helligdag (2.pinsedag).
Det betyr at de fleste kanaler går tilbake sammenlignet med uke 23, som ikke hadde noen helligdager, men det er en kanal som skiller seg ut og det er NRK P1+.
Seniorkanalen til NRK ser ut til å klare seg bedre enn andre når det er fridager, i uke 22 gikk de opp sammenlignet med uka før. Denne gangen holder de seg stabile, mens andre går nedover.
Nå går også P5 Hits opp i uke 24 i forhold til uka før, men ser man på tall over flere uker, er fremgangen for P5 litt mer tilfeldig. På den annen side er P5 Hits denne uka større enn Radio Norge.
LYTTERTALL, UKE 24 (uka før), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 61 - (62,8)
NRK TOTALT: 40,1 - (41,3)
P4-GRUPPEN: 24,5 - (25,1)
BAUER MEDIA: 15,1 - (15,6)
De største kanalene:
NRK P1: 24,8 - (26,0)
P4: 13,4 - (13,6)
NRK P1+: 6,3 - (6,3)
NRK P2: 6,0 - (6,1)
NRK P3: 5,6 - (6,5)
P5 HITS: 4,5 - (4,2)
RADIO NORGE: 4,4 - (4,6)
NRK MP3: 3,3 - (3,3)
RADIO ROCK: 3,0 - (3,1)
NRJ: 3,1 - (3,1)
RADIO TOPP 40 2,9 - (3,5)
RADIO VINYL 2,7 - (2,6)
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 64,4 - (64,7)
P4-GRUPPEN: 23,8 - (24,0)
BAUER MEDIA: 11,9 - (11,3)
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 23, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|