Radiokanalene kan glede seg over at sommeren er over. I uke 32 ble den totale oppslutningen om radio målt til 58,3 % på PPM-målingene til Nielsen Media Research.
Det er en solid oppgang fra uke 31, da oppslutningen var på 52,6 % og enda bedre enn uke 30, som var årets desidert verste radiouke, på 50,2 %. Vi må helt tilbake til uke 25 for å finne bedre tall enn i uke 32.
Med en såpass stor oppgang totalt sett er det naturlig at absolutt alle kanaler går oppover fra uke 32 til uke 31, men det er litt mer interessant å sammenligne med uke 26, altså rett før sommeren, da lyttingen lå på samme nivå som uke 32.
Da ser man at NRK er litt større nå enn før sommeren, P4-gruppen er akkurat like stor og Bauer Media er litt mindre. For NRK er det fremgang for P1 og P2, mens Radio Norge går litt tilbake sammenlignet med før sommeren.
Dette gjenspeiler seg i markedsandelene, som har samme trend. Sammenlignet med før sommeren er P4-gruppen stabil, NRK litt opp og Bauer Media litt ned.
LYTTERTALL, UKE 32 (uke 31 - uke 30 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 58,3 - (52,6 - 50,2)
NRK TOTALT: 38,5 - (34,9 - 33,7)
P4-GRUPPEN: 24,2 - (21,5 - 19,6)
BAUER MEDIA: 13,6 - (11,3 - 11,1)
De største kanalene:
NRK P1: 24,6 - (22,2)
P4: 13,4 - (11,7)
NRK P2: 6,5 - (6)
NRK P1+: 6,3 - (5,8)
NRK P3: 4,8 - (4,5)
P5 HITS: 4,8 - (3,8)
RADIO NORGE: 4 - (3,4)
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 65,8 - (65,7)
P4-GRUPPEN: 24,3 - (24,1)
BAUER MEDIA: 9,9 - (10,2)
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 24, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|