Sommeren er definitivt over på PPM-tallene fra Nielsen. Lyttertallene er tilbake over 60 % daglig oppslutning, slik de var før sommeren satte inn.
Med en solid total økning fra forrige uke var det 62 % som hørte på radio daglig i uke 33. Veksten er fordelt på alle aktører og alle kanaler.
Men, NRK og Bauer Media har hentet mer enn P4-gruppen fra uke 32, noe som gir utslag i dårligere markedsandeler for P4-gruppen. Bauer har mest å glede seg over uke for uke, mens NRK er noe sterkere nå enn før sommeren.
LYTTERTALL, UKE 33 (uke 32 - uke 31 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 62 - (58,3 - 52,6)
NRK TOTALT: 41,2 - (38,5 - 34,9)
P4-GRUPPEN: 24,9 - (24,2 - 21,5)
BAUER MEDIA: 14,6 - (13,6 - 11,3)
De største kanalene:
NRK P1: 25,5 - (24,6 - 22,2)
P4: 13, 8 - (13,4 - 11,7)
NRK P2: 6,7 - (6,5 - 6)
NRK P1+: 6,4 - (6,3 - 5,8)
NRK P3: 5,4 - (4,8 - 4,5)
P5 HITS: 5,1 (4,8 - 3,8)
RADIO NORGE: 4,9 - (4 - 3,4)
NRK MP3: 4,0 - (3,7 - 3,1)
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 66,0 - (65,8 - 65,7)
P4-GRUPPEN: 23,1 - (24,3 - 24,1)
BAUER MEDIA: 11 - (9,9 - 10,2)
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 32, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|