Etter mange år med kraftig vekst i salget av DAB-radioer, ser det ut til at
de fleste nordmenn nå har fått seg ny radio, drøye halvannet år etter at FM-nettet stengte for de riksdekkende
kanalene.
Ferske tall fra Elektronikkbransjen viser at 13 prosent av norske husholdninger sier de har kjøpt én
eller flere bordradioer med DAB i første halvår i år, mot 25 prosent i samme periode i fjor.
- Det betyr at radio-salget nå er tilbake på samme nivå som før DAB-omleggingen, sier administrerende direktør Jan Røsholm i Elektronikkbransjen.
De har også lagt fram andre tall i dag:
Etter et fall i TV-salget i første halvår 2018, vokser nå salget med tre prosent. 55 tommer er fortsatt den mest solgte størrelsen, men 65 tommer begynner å ta en stadig større del av markedet.
Salget av «digitale assistenter» (Google Home, Amazon Alexa) har doblet seg siden i fjor.
Elektronikksalget faller med tre prosent målt i verdi ifht samme periode i fjor.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt