Lyttingen er nå tilbake omtrent på nivå med lyttingen i en normal uke før sommeren. I uke 34 hørte 63,6 % av befolkningen daglig på radio, viser PPM-tallene fra Nielsen.
Med en oppgang på 1,6 prosentpoeng siden uke 33 er det fremgang for de fleste aktører og kanaler. Men, det kan se ut som Bauer Media har mest å glede seg over fra uke til uke, blant annet går Radio Norge forbi P5 Hits.
Selv om NRK P3 også kunne måle en fin fremgang fra uke 33 stupte markedsandelen for NRK totalt. Begge de to kommersielle riksaktørene tok markedsandeler fra NRK i uke 34.
LYTTERTALL, UKE 34 (uke 33 - uke 32 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 63,6 - (62 - 58,3)
NRK TOTALT: 42 (41,2 - 38,5)
P4-GRUPPEN: 25,1 - (24,9 - 24,2)
BAUER MEDIA: 15 - (14,6 - 13,6)
De største kanalene:
NRK P1: 25,9 - (25,5 - 24,6)
P4: 14 - (13, 8 - 13,4)
NRK P2: 6,7 - (6,7 - 6,5)
NRK P1+: 6,7 - (6,4 - 6,3)
NRK P3: 6,0 - (5,4 - 4,8)
RADIO NORGE: 5,2 - (4,9 - 4,0)
P5 HITS: 4,9 - (5,1 - 4,8)
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 64,6 - (66,0 - 65,8)
P4-GRUPPEN: 23,9 - (23,1 - 24,3)
BAUER MEDIA: 11,5 - (11,0 - 9,9)
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 33, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|