Lyttertallene holdt seg generellt stabile i uke 36 sammenlignet med uke 35. Bauer er imidlertid ukas vinner med fremgang både totalt, for Radio Norge som kanal og en bedre markedsandel.
Siden det ikke skjer stort med de store kanalene ser vi litt på de små, altså de under 4 % oppslutning. Størst av disse er NRK Mp3 med en daglig oppslutning på 3,3 %, etterfulgt av NRJ på 3,0 %. Deretter kommer to av Bauers kanaler, Radio Vinyl og Radio Rock, begge med 2,7 %.
Andre kanaler er NRK Alltid Nyheter som oppnådde 2,6 % oppslutning i uke 36. P7 Klem fikk 2,5 % og det samme gjorde NRK P13. Alle andre kanaler lå under 2,0 %. Helt nederst finner vi NRK Folkemusikk, NRK P3 Urørt, NRK Vær og NRK P3X, alle med 0,0 % mens NRK Sami klarte 0,1 og NRK Trafikk 0,2 %.
LYTTERTALL, UKE 36 (uke 35 - uke 34 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 62,9 - (62,9 - 63,6)
NRK ALLE: 41,4 - (41,6 - 42)
P4-GRUPPEN: 25,1 - (25.4 - 25,1
BAUER MEDIA: 14,7 - (14,2 - 15)
De største kanalene:
NRK P1: 26,1 - (26,1 - 25,9)
P4: 14,1 - (13,6 - 14)
NRK P2: 6,6 - (6,8 - 6,7)
NRK P1+: 6,5 - (6,5 - 6,7)
NRK P3: 5,8 - (5,7 - 6,0)
RADIO NORGE: 4,7 - (4,7 - 5,2)
P5 HITS: 4,3 - (5,0 - 4,9)
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 64,9 - (65,7 - 64,6)
P4-GRUPPEN: 24.0 - (24,4 - 23,9)
BAUER MEDIA: 11,1 - (9,9 - 11,5)
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 35, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|