De to siste ukene har det blitt målt en heller laber oppslutning om radio. I Uke 37 og 38 ble det målt en total oppslutning om rikskanalene på 61,0 % og 61,3 %. Det er de to dårligste ukene i høst, og er målt før høstferien.
Det er NRK som taper mest og har en fallende tendens de siste 5 ukene på PPM-tallene som Nielsen Media Research offentliggjør. I uke 38 landet NRK totalt under 40 % oppslutning, vi må tilbake til sommeren for lignende tall.
Av enkeltkanalene er det NRK P1 som tar det største fallet i disse to ukene og er nede på en oppslutning på nivå med slutten av årets sommerferie, 24,6 % i uke 38 mot 24,7 % i uke 32. Også P1+ og P2 opplever lignende fall i lyttingen.
P4-gruppen og Bauer Media klarer seg til sammenligning relativt bra, både i oppslutning og ikke minst i markedsandel. Hovedkanalen til P4 har faktisk høstens beste lyttertall i uke 38 og med det tar P4-gruppen et solid jafs av markedsandelene.
LYTTERTALL, UKE 38 ( uke 37 - uke 36 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 61,3 - ( 61,0 - 62,9 )
NRK ALLE: 39,7 - ( 40,0 - 41,4 )
P4-GRUPPEN: 25,2 - ( 24,3 - 25,1 )
BAUER MEDIA: 14,3 - ( 14,0 - 14,7 )
De største kanalene:
NRK P1: 24,6 - ( 25.0 - 26,1 )
P4: 14,2 - ( 13,6 - 4,1 )
NRK P2: 6,1 - ( 6,2 - 6,6 )
NRK P1+: 6,1 - ( 6,0 - 6,5 )
NRK P3: 5,6 - ( 5,6 - 5,8 )
P5 HITS: 4,7 - ( 4,3 - 4,3 )
RADIO NORGE: 4,6 - ( 4,4 - 4,7 )
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 63,7 - ( 65,5 - 64,9 )
P4-GRUPPEN: 25,5 - ( 24,3 - 24.0 )
BAUER MEDIA: 10,8 - ( 10,2 - 11,1 )
Kilde: Nielsen Audio-rapporter
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 36, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|