FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Fallende lyttertall for NRK
PPM-tallene fra Nielsen for uke 37 og 38 , 2019

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 30.09.19 - Kyrre Dahl


De to siste ukene har det blitt målt en heller laber oppslutning om radio. I Uke 37 og 38 ble det målt en total oppslutning om rikskanalene på 61,0 % og 61,3 %. Det er de to dårligste ukene i høst, og er målt før høstferien.

Det er NRK som taper mest og har en fallende tendens de siste 5 ukene på PPM-tallene som Nielsen Media Research offentliggjør. I uke 38 landet NRK totalt under 40 % oppslutning, vi må tilbake til sommeren for lignende tall.

Av enkeltkanalene er det NRK P1 som tar det største fallet i disse to ukene og er nede på en oppslutning på nivå med slutten av årets sommerferie, 24,6 % i uke 38 mot 24,7 % i uke 32. Også P1+ og P2 opplever lignende fall i lyttingen.

P4-gruppen og Bauer Media klarer seg til sammenligning relativt bra, både i oppslutning og ikke minst i markedsandel. Hovedkanalen til P4 har faktisk høstens beste lyttertall i uke 38 og med det tar P4-gruppen et solid jafs av markedsandelene.

LYTTERTALL, UKE 38 ( uke 37 - uke 36 ), daglig oppslutning i %:

RADIO TOTALT: 61,3 - ( 61,0 - 62,9 )

NRK ALLE: 39,7 - ( 40,0 - 41,4 )

P4-GRUPPEN: 25,2 - ( 24,3 - 25,1 )

BAUER MEDIA: 14,3 - ( 14,0 - 14,7 )

De største kanalene:

NRK P1: 24,6 - ( 25.0 - 26,1 )

P4: 14,2 - ( 13,6 - 4,1 )

NRK P2: 6,1 - ( 6,2 - 6,6 )

NRK P1+: 6,1 - ( 6,0 - 6,5 )

NRK P3: 5,6 - ( 5,6 - 5,8 )

P5 HITS: 4,7 - ( 4,3 - 4,3 )

RADIO NORGE: 4,6 - ( 4,4 - 4,7 )

Markedsandeler:

NRK TOTALT: 63,7 - ( 65,5 - 64,9 )

P4-GRUPPEN: 25,5 - ( 24,3 - 24.0 )

BAUER MEDIA: 10,8 - ( 10,2 - 11,1 )

Kilde: Nielsen Audio-rapporter

SE OGSÅ: Lyttertallene uke 36, 2019

Si din mening på vår: Facebook-side

Kilde: Nielsen Media Research

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO