Det mest oppsiktsvekkende på lyttertallene for uke 40 er at Radio 1 nå står med 0,0 % daglig oppslutning. Uka før lå den på 0,2 %. Radio 1 hadde aldri stor oppslutning, men nå er det altså ikke lenger målbart.
Også markedsandelen til Radio 1 var på 0,0 % i uke 40, men det er fortsatt mulig å høre på radiokanalen på nettet, så den er ikke lagt ned. (Oppdatert:) Radio 1 er ikke lenger tilgjengelig på DAB, der man før hørte Radio 1 hører man nå Juleradioen, får radionytt.no vite av oppdaterte lyttere.
Den totale radiolyttingen gikk litt opp igjen i uke 39 og 40 etter ganske labre tall i ukene før. NRK gjør det også litt bedre, men P1 sliter med å komme over 25 % oppslutning, så NRK blir hjulpet opp av P2 og P1+
P4-gruppen holder seg stabile, mens Bauers kanaler har antydning til høst-tørke. De to siste ukene har Radio Norge hatt sine to dårligste radiouker sålangt i høst, og risikerer å lande under 4 % oppslutning dersom trenden fortsetter.
Bauer blir likevel hjulpet opp av andre kanaler, som f.eks Radio Topp 40, som hadde en av sine beste uker i uke 40. Markedsandelen for Bauer er på greit nivå i uke 40 etter en dipp uka før.
LYTTERTALL, UKE 40 ( uke 39 - uke 38 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 61,7 - ( 62,3 - 61,4 )
NRK ALLE: 40,7 - ( 41,5 - 39,7 )
P4-GRUPPEN: 25 - ( 24,8 - 25,2 )
BAUER MEDIA: 14,1 - ( 14,1 - 14,3 )
De største kanalene:
NRK P1: 24,8 - ( 26,0 - 24,6 )
P4: 13,9 - ( 13, 7 - 14,2 )
NRK P2: 6,6 - ( 7,0 - 6,1 )
NRK P1+: 6,5 - ( 6,3 - 6,1 )
NRK P3: 5,5 - ( 6,1 - 5,6 )
P5 HITS: 4,8 - ( 4,9 - 4,7 )
RADIO NORGE: 4,2 - ( 4,2 - 4,6 )
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 64,7 - ( 65,8 - 63,7 )
P4-GRUPPEN: 24,3 - ( 24,0 - 25,5 )
BAUER MEDIA: 11,1 - ( 10,2 - 10,8 )
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 37 og 38, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|