Det er morsomme tall på PPM-målingen til Nielsen denne gangen.
Uke 42 ble høstens beste uke både for P4-gruppen og for Bauer Media, målt i daglig oppslutning.
Særlig Bauer Media har gjort det bra de to siste ukene, og hadde i uke 41 høstens beste markedsandel.
Vi mistenker at dette kan ha noe med oppstarten av Juleradioen å gjøre, men av en eller annen grunn er ikke Juleradioen definert i tallene som offentliggjøres. Men, det har også vært de to beste ukene så langt i høst for Radio Norge, som er jevnstore med P5 Hits.
De to siste ukene har generellt vært gode for radiolytting og NRK totalt holder seg stabil. Unntaket er NRK P3 som i uke 42 var landets tredje største radiokanal! Årsaken er nok enkel, P3-aksjonen i forbindelse med TV-aksjonen vekker interesse hos lytterne.
LYTTERTALL, UKE 42 ( uke 41 - uke 40 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 63,6 - ( 62, 6 - 61,7 )
NRK ALLE: 40,9 - ( 40,6 - 40,7 )
P4-GRUPPEN: 25,5 - ( 24,9 - 25 )
BAUER MEDIA: 15,4 - ( 15 - 14,1 )
De største kanalene:
NRK P1: 24,8 - ( 24,8 - 24,8 )
P4: 14,3 - ( 13,4 - 13,9 )
NRK P3: 6,7 - ( 5.5 - 5,5 )
NRK P1+: 6,4 - ( 6,8 - 6,5 )
NRK P2: 6,2 - ( 6,4 - 6,6 )
P5 HITS: 4,8 - ( 4.9 - 4,8 )
RADIO NORGE: 4,8 - ( 4,8 - 4,2 )
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 63,8 - ( 63,2 - 64,7 )
P4-GRUPPEN: 24,9 - ( 25.0 - 24,3 )
BAUER MEDIA: 11,4 - ( 11,8 - 11,1 )
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 39 og 40, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|