For to uker siden kunne vi melde at radiolyttingen hadde høstens beste uke. De to ukene etterpå har lyttingen bare gått oppover.
64,4 % hørte på radio daglig i uke 44 og 64,1 % i uke 43. Begge deler var høstens beste og utgjør nesten nøyaktig 3 millioner mennesker. Det er dog ikke årsbeste, da noen uker på våren var enda høyere.
Alle de tre store aktørene som er med på PPM fikk en av høstens beste uker. NRK og Bauer Media gjorde en toppnotering i uke 44, mens P4-gruppen fikk høstens beste i uke 43 og gikk litt ned i uke 44.
Det er trolig Bauer Media som smiler bredest, med ekstra gode tall både totalt og for enkeltkanaler som Radio Norge og nisjekanalene Radio Rock, Vinyl og Radio Topp 40, alle med høstens beste uke i uke 44. Det merker man også på markedsandelene.
LYTTERTALL, UKE 44 ( uke 43 - uke 42 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 64,4 - ( 64,1 - 63,7 )
NRK ALLE: 42,0 - ( 41,6 - 40,9 )
P4-GRUPPEN: 25,6 - ( 25,8 - 25.5 )
BAUER MEDIA: 16,1 - ( 15,5 - 15,4 )
De største kanalene:
NRK P1: 26 - ( 25,4 - 24,8 )
P4: 14,1 - ( 14,3 - 14,3 )
NRK P2: 7 - ( 6,7 - 6,2 )
NRK P3: 6,2 - ( 6,5 - 6,7 )
NRK P1+: 6,1 - ( 6,2 - 6,4 )
RADIO NORGE: 5,3 - ( 4,8 - 4,8 )
P5 HITS: 4,9 - ( 4,8 - 4,8 )
Markedsandeler:
NRK TOTALT: 63,1 - ( 63,0 - 63,8 )
P4-GRUPPEN: 24,3 - ( 25,1 - 24,9 )
BAUER MEDIA: 12,6 - ( 11,9 - 11,4 )
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 41 og 42, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|