Bauer Media styrker nå sin lydportefølje gjennom en stor satsing på podkast. Det går det fram av en pressemelding fra Bauer.
- Bauer Media forsterker sin satsing på podkast i tillegg til radio fordi lyd er vår kjernekompetanse og fordi markedet i økende grad etterspør et premium annonseprodukt innen lyd, forteller Bjarte Øgrey, markeds- og analysedirektør i Bauer Media.
Bauer Media tilbyr annonsering på en rekke podkaster, både egenproduserte og produsert av andre. Nylig inngikk Bauer Media og Plan-B et samarbeid. Plan-B står bak podkaster som «Kommentarfeltet med Adam og Tore», «Tvillingterapi» med Vita og Wanda og lyttersuksessen «Jan Thomas og Einar blir venner».
Plan-Bs podkaster distribueres nå på Bauer Medias tekniske plattform, Podplay. Herfra distribueres podkastene med det kommersielle budskapet som Bauer Medias salgsorganisasjon selger sammen med Plan-B.
Podkastannonsering er et premium annonseprodukt. Du treffer unge, urbane mennesker som er utfordrende å nå via andre mediekanaler. Tall fra Forbruker og Media viser at 7 av 10 podkastlyttere ikke hører på kommersiell radio.
- Podkastlyttingen gir derfor høy tilleggsdekning til radiokampanjer. I tillegg er lytting til podkast bevisst og intim. Du som annonsør kan snakke uforstyrret rett i øret til forbruker i et miljø preget av få andre kommersielle budskap, skriver Bauer Media i sin pressemelding.
Undersøkelser viser at reklame i podkast oppleves mer positivt enn reklame i de fleste andre mediekanaler (kilde: Bauer Media audio consumption study 2018).
Tall fra Bauer Media Sverige viser at kun 3% av lyttere hopper over reklamen og hele 28% har søkt mer informasjon om et produkt de har fått anbefalt i en podkast.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt