FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  BAUER MEDIA:
Bauer kaster seg over podkast
Varsler en større satsing på podkast, og poengterer at det treffer unge, urbane mennesker.

Mer om Bauer Media

Hilde Skomsvold, Kristoffer Vangen, Nikoline Haugen og Bjarte Øgrey - FOTO: Bauer Media

RADIONYTT.NO - 14.11.19 - KYRRE DAHL


Bauer Media styrker nå sin lydportefølje gjennom en stor satsing på podkast. Det går det fram av en pressemelding fra Bauer.

- Bauer Media forsterker sin satsing på podkast i tillegg til radio fordi lyd er vår kjernekompetanse og fordi markedet i økende grad etterspør et premium annonseprodukt innen lyd, forteller Bjarte Øgrey, markeds- og analysedirektør i Bauer Media.

Bauer Media tilbyr annonsering på en rekke podkaster, både egenproduserte og produsert av andre. Nylig inngikk Bauer Media og Plan-B et samarbeid. Plan-B står bak podkaster som «Kommentarfeltet med Adam og Tore», «Tvillingterapi» med Vita og Wanda og lyttersuksessen «Jan Thomas og Einar blir venner».

Plan-Bs podkaster distribueres nå på Bauer Medias tekniske plattform, Podplay. Herfra distribueres podkastene med det kommersielle budskapet som Bauer Medias salgsorganisasjon selger sammen med Plan-B.

Podkastannonsering er et premium annonseprodukt. Du treffer unge, urbane mennesker som er utfordrende å nå via andre mediekanaler. Tall fra Forbruker og Media viser at 7 av 10 podkastlyttere ikke hører på kommersiell radio.

- Podkastlyttingen gir derfor høy tilleggsdekning til radiokampanjer. I tillegg er lytting til podkast bevisst og intim. Du som annonsør kan snakke uforstyrret rett i øret til forbruker i et miljø preget av få andre kommersielle budskap, skriver Bauer Media i sin pressemelding.

Undersøkelser viser at reklame i podkast oppleves mer positivt enn reklame i de fleste andre mediekanaler (kilde: Bauer Media audio consumption study 2018).

Tall fra Bauer Media Sverige viser at kun 3% av lyttere hopper over reklamen og hele 28% har søkt mer informasjon om et produkt de har fått anbefalt i en podkast.

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

  • LES OGSÅ: Vinyl feirer 60 år med Motown

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO