Førjuls-stemningen setter fart på radiolyttingen, som ikke vært så høy det siste halve året som den var i uke 48.
64,8 % av befolkningen hørte på radio i uke 48, det er såvidt under 3 millioner mennesker. Det følger en god trend der radiolyttingen har ligget over 63 % de siste sju ukene.
Ser vi på aktører og enkeltkanaler er det overraskende nok tilbakegang for NRK og særlig svakt for NRK P1, som dog fortsatt er største radiokanal nasjonalt.
Det er de dedikerte julekanalene som er ukas store vinner. P7 Klem, som er P4-gruppens kanal med non stop julemusikk, er nå større enn NRK P3 etter en solid fremgang de siste to ukene.
Bauer har også suksess med sin Juleradio, som også spiller non stop julemusikk. Den har doblet seg siste uke og ligger dermed an til å snart gå forbi Radio Norge.
LYTTERTALL, UKE 48 ( uke 47 - uke 46 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 64,8 - ( 64,0 - 63,2 )
NRK ALLE: 40,1 - ( 40.7 - 41,0 )
P4-GRUPPEN: 27,4 - ( 26.6 - 24,9 )
BAUER MEDIA: 18 - ( 17,2 - 16,4 )
De største kanalene:
NRK P1: 23,9 - ( 24,5 - 24,7 )
P4: 14 - ( 13,9 - 13,8 )
NRK P2: 6,8 - ( 6,9 - 6,9 )
NRK P1+: 6,0 - ( 6,2 - 6,2 )
P7 KLEM: 5,9 - ( 4.8 - 3,4 ) JULEKANALEN
NRK P3: 5,8 - ( 5,9 - 6,1 )
RADIO NORGE: 5,0 - ( 5,2 - 5,4 )
P5 HITS: 4,7 - ( 4,5 - 4,3 )
BAUER POP UP 3,8 - ( 2,4 - 2,0 ) JULERADIOEN
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 58,1 - ( 58,8 - 61,6 )
P4-GRUPPEN: 26,0 - ( 25,2 - 23,6 )
BAUER MEDIA: 16,0 - ( 16.1 - 14,8 )
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 45 og 46, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|