Omsetningen av reklame gjennom mediebyråene gikk totalt sett ned 2,9 % i Sverige i fjor. Det viser Mediebyråbarometeren. Det er likevel det nest beste året noensinne.
Radioreklame fremstår som en av vinnerne i Sverige og gikk fram med 3.0 % i 2019 sammenlignet med 2018. Det utgjør en omsetning på 615,5 millioner Skr.
Kino (bio) økte faktisk mest av alle kategorier med 7,7 %, tett fulgt av sosiale medier på 7.0 %. De tradisjonelle mediene hadde en kraftig tilbakegang, kategorien dagspresse kveld gikk ned 28,8 % og populærpresse ned 24,2 %.
Radio hadde en god avslutning på året, skriver radionytt.se. Radioreklame formidlet gjennom reklamebyråene økte med 6,1 % i desember 2019 sammenlignet med 2018, mens de totale medieinvesteringene i Sverige gikk ned med 5,2 %.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt