Den totale radiolyttingen var bare 60,3 % i uke 8, målt i daglig oppslutning. Dette er den dårligste uka i 2020 med unntak av nyttårsuka. Det lave tallet kan skyldes at dette var den store vinterferieuka.
Alle aktørene gikk nedover i uke 8 men relativt sett var det P4-gruppen som gikk mest ned i oppslutning og NRK som gikk mest ned i markedsandel, mens det ser litt bedre ut for Bauer Media.
Jubelen bør i hvert fall stå i taket i Radio Norge, ettersom kanalen leverte årets beste uke, på PPM-tallene som Nielsen Media utarbeider. Også Radio Vinyl klarte å oppnå årets beste uke, målt i oppslutning.
Ser vi på markedsandelen var det også årets beste uke for Bauer Media, mens det var årets dårligste for NRK. Nå skal man ikke se altfor mye på denne uka, ettersom mange endrer radiovaner i en ferieuke, men det blir interessant å se om dette fortsetter.
LYTTERTALL UKE 8, 2020 ( i parentes uke 7 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 60,3 - ( 61,7 )
NRK TOTALT: 39,8 - ( 40,3 )
P4-GRUPPEN: 22,9 - ( 23,6 )
BAUER MEDIA: 14,8 - ( 15,0 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 23,7 - ( 24,9 )
P4: 12,4 - ( 12,7 )
NRK P1+: 6,5 - ( 6,2 )
NRK P2: 6,1 - ( 6,5 )
NRK P3: 5,0 - ( 5,1 )
RADIO NORGE: 4,9 - ( 4,8 )
P5 HITS: 4,7 - (4,6 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 62 - ( 64,2 )
P4-GRUPPEN: 24,1 - ( 23.4 )
BAUER MEDIA: 13,9 - ( 12,4 )
SE OGSÅ:
Litt opp igjen for radio og Bauer kan smile
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|