Til høsten endres helgesendeskjemaet på NRK P2. Ønsket er å levere et tilbud som passer enda bedre for P2-lytterne lørdager og søndager.
- Vi har gjort en stor jobb for å styrke NRK P2 på hverdager. Nå gjør vi jobben også med helga. NRK P2 har mange dedikerte lyttere, og målet er å gi de som ønsker smart og aktuell verbalradio et enda bedre tilbud, sier kanalsjef Ole Jan Larsen i en pressemelding.
NRK P2 har i løpet av de siste årene lansert flere nye hverdagsprogrammer som har styrket kanalen, og et av målene er å produsere flere sendinger utenfor Oslo i helgene.
- Direktesendt radio er et veldig sterkt konsept, som gir lytterne følelsen av å være påkoblet det som skjer akkurat nå. I tillegg er det en klar ambisjon å speile landet bedre. Store deler av innholdet på kanalen blir produsert på Marienlyst i Oslo. Derfor er ønsket å lage mer P2-radio fra andre steder i landet, sier Larsen.
NRK P2 er verbalradio fra morgen til kveld. Lørdag og søndag ettermiddag tilbyr imidlertid kanalen spesialprogrammer om musikk.
- Ønsket er å utvikle og fornye musikkjournalistikken, og å gjøre tilbudet enda viktigere for kanalen. I dag har vi sjangerprogrammer om jazz, kunstmusikk, blues, verdensmusikk og folkemusikk. Hvordan kan vi styrke musikkjournalistikken i NRK P2 slik at enda flere opplever tilbudet som engasjerende og interessant, er spørsmålet vi stiller oss, sier kanalsjefen.
Endringene i helgetilbudet vil også bety at enkelte programmer blir erstattet:
- P2-lytterne er dedikerte og engasjerte. Derfor er det alltid utfordrende å gjøre endringer i sendeskjemaet. Det vil være programmer som utgår og vil bli erstattet av nye tilbud. Målet er å tilby nye programmer som styrker kanalen med unikt innhold i det norske radiomarkedet, slik at både nye og trofaste lyttere blir fornøyde, avslutter Larsen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt