Uke 10 ble en årets beste uker for radiolytting, med en total radiolytting på 62,5 %. Bare uke 2 har vært bedre så langt med 62,7 %.
Det er verdt å merke seg at disse tallene ikke er nevneverdig påvirket av corona-pandemien, som er en typisk krise der lyttingen forandrer seg. Dette kan bli de siste tallene fra en "normaluke" på lenge.
P4-gruppen har relativt sett den største fremgangen og det merkes tydelig når man ser på markedsandelen, som går helt i taket for P4-gruppen, mens Bauer taper andeler.
LYTTERTALL UKE 10, 2020 ( i parentes uke 9 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT:: 62,5 ( 62,0 )
NRK TOTALT: 40,6 - ( 39,8 )
P4-GRUPPEN: 24,8 - ( 24,1 )
BAUER MEDIA: 14,7 - ( 14,7 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 24,9 - ( 24,3 )
P4: 13,1 - ( 12,9 )
NRK P2: 6,3 - ( 6,5 )
NRK P1+: 6,0 - ( 6,2 )
NRK P3: 5,4 - ( 5,1 )
P5 HITS: 4,9 - ( 4,8 )
RADIO NORGE: 4,7 - ( 4,7 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 63,7 - ( 63,8 )
P4-GRUPPEN: 25,0 - ( 23,0 )
BAUER MEDIA: 11,4 - ( 13,1 )
SE OGSÅ:
Opp igjen for lyttingen, pussige konsekvenser
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|