Radiolyttingen holder seg nå nogenlunde jevnt. Normalt pleier påsken å sette sitt preg på radiolyttingen, men i år holdt radiolyttingen seg godt også gjennom påskeuka.
Det er fortsatt litt færre enn normalt som hører på radio, men de som lytter hører på radio i en lenger periode, noe som gjør at den totale ratingen faktisk er et hakk høyere enn normalt, skal vi tro PPM -tallene som Nielsen utarbeider.
Det er imidlertid litt variasjon i det interne forholdet mellom kanalene. I uke 15 var NRK en klar vinner, antagelig med god hjelp av påskelabyrinten. I uke 16 er det derimot de kommersielle aktørene som tar markedsandeler.
Samtidig ser vi en viss antydning i uke 16 til at radiolyttingen nå beveger seg i retning av det den var før korona-krisen satte inn. Det er mest tydelig med at både Radio Norge og P5 Hits nå har større oppslutning enn NRK Alltid Nyheter.
LYTTERTALL UKE 16, 2020 ( i parentes uke 15 ), daglig oppslutning i %:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt