Radiolyttingen holder seg nå nogenlunde jevnt. Normalt pleier påsken å sette sitt preg på radiolyttingen, men i år holdt radiolyttingen seg godt også gjennom påskeuka.
Det er fortsatt litt færre enn normalt som hører på radio, men de som lytter hører på radio i en lenger periode, noe som gjør at den totale ratingen faktisk er et hakk høyere enn normalt, skal vi tro PPM -tallene som Nielsen utarbeider.
Det er imidlertid litt variasjon i det interne forholdet mellom kanalene. I uke 15 var NRK en klar vinner, antagelig med god hjelp av påskelabyrinten. I uke 16 er det derimot de kommersielle aktørene som tar markedsandeler.
Samtidig ser vi en viss antydning i uke 16 til at radiolyttingen nå beveger seg i retning av det den var før korona-krisen satte inn. Det er mest tydelig med at både Radio Norge og P5 Hits nå har større oppslutning enn NRK Alltid Nyheter.
LYTTERTALL UKE 16, 2020 ( i parentes uke 15 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 58,6 - ( 58,6 )
NRK TOTALT: 38,7 - ( 40,3 )
P4-GRUPPEN: 20,6 - ( 19,7 )
BAUER MEDIA: 12,1 - ( 11,9 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 24,6 - ( 26,1 )
P4: 11,3 - ( 10,6 )
NRK P1+: 6,9 - ( 7,3 )
NRK P2: 5,6 - ( 5,9 )
NRK P3: 4,1 - ( 4,2 )
RADIO NORGE: 3,8 - ( 3,5 )
P5 HITS: 3.6 - ( 3,2 )
NRK ALLTID NYHETER 3,2 - ( 3,5 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 64,6 - ( 66,9 )
P4-GRUPPEN: 23,3 - ( 22,1 )
BAUER MEDIA: 12,1 - ( 11,0 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 16: 150 - Uke 15: 152 - Uke 14: 153 - uke 13: 155 - uke 12: 154 - uke 11: 142
Rating (%)
Uke 16: 6,1 - Uke 15: 6.2 - Uke 14: 6,1 - uke 13: 6,1 - uke 12: 6,0 - uke 11: 6,0
SE OGSÅ:
Radiolyttingen tar seg opp igjen
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|