Koronakrisen har gått hardt utover mediene i Norge, med en annonseomsetning nærmest i fritt fall. Korona-pandemien har også gått hardt utover medier i Sverige, viser ferske tall.
Den totale omsetningen av reklame via mediebyråene i vårt naboland ble halvert ( - 49,9 % ) i april i år, sammenlignet med april i fjor. Det viser mediebyråbarometeret, som lages av Sveriges mediebyråer.
Radioreklame klarte seg sånn sett relativt bra, med en nedgang på 41,4 % i april, ifølge radionytt.se. Totalt for årets fire første måneder har radioreklame gått ned med 6,4 %, så langt i år.
Utendørs reklame gikk mest ned i Sverige i april, med 62,6 %, TV-reklame ble barbert med 55,6 %. Det totale reklamemarkedet har gått ned med 22,3 % så langt i år og alle andre kanaler enn radio har tosifret nedgang, melder radionytt.se.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt