Etter at den daglige oppslutningen falt under koronakrisen har den nå kommet opp igjen på et "normalt" nivå og går litt opp igjen i uke 18, ifølge PPM-tallene til Nielsen.
Samtidig er fortsatt antall lytteminutter relativt høyt, så slår man disse sammen gir det radio en bedre rating i uke 18 enn både før og under koronakrisen.
Det var de kommersielle som sto for fremgangen i uke 18, mens NRK totalt gikk litt nedover. Det er likevel vanskelig å peke på noe konkret årsak så denne uka må vi bare innse at disse tallene går opp og ned.
Men, når det gjelder hvorfor radio nå har bedre rating enn før koronakrisen startet, så kan det se ut som en relativ stor oppslutning om NRK Alltid Nyheter delvis har æren for at det ble nok en god uke for radio.
LYTTERTALL UKE 18, 2020 ( i parentes uke 17 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 60,6 - ( 60,3 )
NRK TOTALT: 39,5 - ( 40,0 )
P4-GRUPPEN: 21,8 - ( 21,7 )
BAUER MEDIA: 13,5 - ( 13,2 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 24,6 - ( 25,6 )
P4: 11,6 - ( 12,0 )
NRK P1+: 7,2 - ( 6,6 )
NRK P2: 5,8 - ( 5,6 )
NRK P3: 4,6 - ( 4,7 )
RADIO NORGE: 4,1 - ( 4,3 )
P5 HITS: 3,9 - ( 4,1 )
NRK ALLTID NYHETER 3,6 - ( 3,4 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,6 - ( 65,6 )
P4-GRUPPEN: 23,0 - ( 22,8 )
BAUER MEDIA: 11,3 - ( 11,6 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 18: 148 - Uke 17: 149 - Uke 16: 150 - Uke 15: 152 - Uke 14: 153 - uke 13: 155
Rating (%)
Uke 18: 6,3 - Uke 17: 6,2 - Uke 16: 6,1 - Uke 15: 6.2 - Uke 14: 6,1 - uke 13: 6,1
SE OGSÅ:
Gode nyheter for radiolyttingen
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|