FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  ØKONOMI/MARKED:
Radio ned 15 % så langt i år
Men, tilbakegangen er større for det totale reklamemarkedet.

Mer om Økonomi/Marked

FOTO: Mediebyråforeningen

RADIONYTT.NO - 13.05.20 - Kyrre Dahl


Ikke uventet ble det full kollaps for medieannonseringen i april. Reklameomsetningen via mediebyråene i Norge ble redusert med 17,8 prosent i årets fire første måneder sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser mediebarometeret utarbeidet av Mediebyråforeningen.

Etter årets tre første måneder viste reklameomsetningen en nedgang på minus 7,9 prosent. - Vi går ikke ut med enkelt-tall for isolerte måneder. Men det er lett å lese at april har vært svært negativ. Jeg kan ikke huske å ha sett en større nedgang på Mediebarometeret på en måned, sier Merete Mandt Larsen, daglig leder i Mediebyråforeningen.



Alle kanaler går tilbake, men radioreklame klarer seg faktisk relativt sett bedre enn de fleste, med en tilbakegang på rundt 15 % for årets fire første måneder samlet, sammenlignet med samme periode i fjor. Etter 1. kvartal var radio på samme nivå som året før.

Det ble omsatt radioreklame via mediebyråene for 102,997 millioner kroner i perioden januar til april, mot 120,444 millioner i den samme perioden i 2019.

Det ble omsatt reklame via mediebyråene for 2,72 milliarder NOK i årets fire første måneder, mot 3,31 milliarder NOK i samme periode i fjor. - Det er som forventet og i tråd med det vi sa i forbindelse med marstallene, som i begrenset grad var preget av Covid-19. At alle kanaler går tilbake, viser bare at vi nå ser at majoriteten av annonsørene har satt på bremsen, sier Merete Mandt Larsen.

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

    Se også: Gode nyheter for radioreklame

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO