Den daglige lyttingen i uke 20 var på 62,2 %, ifølge PPM-tallene fra Nielsen Media. Dermed er oppslutningen på nivå med det var før korona-krisen startet. I forrige uke var lyttingen på 61,4 % og har lenge hatt en oppadgående trend.
Samtidig er antall lytteminutter fortsatt høyere enn det var før, noe som i praksis betyr at radiolyttingen totalt sett nå er høyere enn den var før 12. mars.
Den siste uka er det særlig NRK som går oppover, med NRK P1 som hovedmotoren. Vi kan også notere oss at NRK Alltid Nyheter begynner å miste lyttere, etter mange gode uker for nyhetskanalen.
Blant de kommersielle ser vi viss tendens til at P4-gruppen også er med på oppgangen, mens Bauer Media faktisk har gått litt nedover igjen de siste to ukene.
LYTTERTALL UKE 20, 2020 ( i parentes uke 19 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 62,2 - ( 61, 4 )
NRK TOTALT: 41,4 - ( 40,7 )
P4-GRUPPEN: 22,7 - ( 22,4 )
BAUER MEDIA: 12,7 - ( 13.3 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 26,0 - ( 24,9 )
P4: 12,7 - ( 12,4 )
NRK P1+: 7,0 - ( 7,0 )
NRK P2: 6,1 - ( 6,2 )
NRK P3: 4,8 - ( 4,6 )
RADIO NORGE: 4,1 - ( 4,3 )
P5 HITS: 3,5 - ( 3,8 )
NRK ALLTID NYHETER 3,2 - ( 3,7 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,4 - ( 65,7 )
P4-GRUPPEN: 23,8 - ( 23,2 )
BAUER MEDIA: 10,8 - ( 11,1 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke20: 144 - Uke 19: 145 - Uke 18: 148 - Uke 17: 149 - Uke 16: 150 - Uke 15: 152
Rating (%)
Uke20: 6,2 - Uke 19: 6,2 - Uke 18: 6,3 - Uke 17: 6,2 - Uke 16: 6,1 - Uke 15: 6.2
SE OGSÅ:
Nesten tilbake til normalen
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|