Uke 22 ble en god uke for de kommersielle aktørene. Både P4-gruppen og Bauer Media økte sin oppslutning og sine markedsandeler.
For begge aktører er det den beste uka for radiolytting siden koronapandemien startet og følger en oppgang for hovedkanalene P4 og Radio Norge.
P4-gruppen gjør det enda et hakk bedre og PPM-tallene fra Nielsen viser fremgang for nesten samtlige av P4-gruppens radiokanaler.
Samtidig er det gledelig å se at antall lytteminutter holder seg på et høyere nivå enn før nedstengningen av Norge og NRK holder seg stabil så samlet sett ble uke 22 en relativ god uke for radio i Norge.
LYTTERTALL UKE 22, 2020 ( i parentes uke 21 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 62,0 - ( 61,5 )
NRK TOTALT: 39,9 - ( 39,8 )
P4-GRUPPEN: 24,2 - ( 22,8 )
BAUER MEDIA: 14,0 - ( 13,6 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 24,8 - ( 25,0 )
P4: 13,0 - ( 12,5 )
NRK P1+: 6,9 - ( 6,9 )
NRK P2: 5,5 - ( 5,5 )
NRK P3: 5,1 - ( 4,9 )
RADIO NORGE: 4,5 - ( 4,2 )
P5 HITS: 4,3 - ( 3,9 )
NRK ALLTID NYHETER 3,1 - ( 2,8 )
RADIO VINYL 3,0 - ( 3,0 )
Vi melder generellt ikke de under 3,0 %
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 61,8 - ( 63,7 )
P4-GRUPPEN: 25,8 - ( 24,7 )
BAUER MEDIA: 12,4 - ( 11,6 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 22: 144 - Uke 21: 144 - Uke20: 144 - Uke 19: 145 - Uke 18: 148
Rating (%)
Uke 22: 6,2 - Uke 21: 6,2 - Uke20: 6,2 - Uke 19: 6,2 - Uke 18: 6,3
SE OGSÅ:
Lyttingen ned 4 prosent det siste året
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|