Uke 23 ble en spesiell uke for radiolyttingen i Norge.
Den daglige oppslutningen gikk ned, men de som hører gjør det såpass mye lenger at den
samlede radiolyttingen faktisk gikk opp.
Det er uklart hva som gjorde at antall lytteminutter gjorde et hopp oppover i uke 23, men økningen var fordelt på alle de tre store aktørene.
Ser man på daglig oppslutning er Bauer den eneste gruppen som har fremgang og mye av det skyldes at Radio Norge gikk fram, i motsetning til NRK P1 og P4.
Når det gjelder økning i lytteminutter så er det særlig NRK P1+ og NRK Klassisk som skiller seg ut med stor fremgang i antall minutter som gjør at de klarer å fange lytterne i rundt 2 timer hver.
Selv om den daglige oppslutningen går litt ned øker altså antall lytteminutter såpass mye at ratingen går opp fra 6,2 til 6,3. Rating angir gjennomsnittlig lytting på minuttnivå, uttrykt som prosent av befolkningen
LYTTERTALL UKE 23, 2020 ( i parentes uke 22 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 60,2 - ( 62,0 )
NRK TOTALT: 39,0 - ( 39,9 )
P4-GRUPPEN: 22,8 - ( 24,2 )
BAUER MEDIA: 14,2 - ( 14,0 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 23,8 - ( 24,8 )
P4: 12,8 - ( 13,0 )
NRK P1+: 6.6 - ( 6,9 )
NRK P2: 5,6 - ( 5,5 )
NRK P3: 4,9 - ( 5,1 )
RADIO NORGE: 4,6 - ( 4,5 )
P5 HITS: 4,0 - ( 4,3 )
Vi melder generellt ikke de under 3,0 %
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 62,3 - ( 61,8 )
P4-GRUPPEN: 25,1 - ( 25,8 )
BAUER MEDIA: 12,6 - ( 12,4 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 23: 150 - Uke 22: 144 - Uke 21: 144 - Uke20: 144 - Uke 19: 145
Rating (%)
Uke 23: 6,3 - Uke 22: 6,2 - Uke 21: 6,2 - Uke20: 6,2 - Uke 19: 6,2
SE OGSÅ:
God uke for de kommersielle
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|