Uke 24 var full av gode nyheter på lyttertallene som Nielsen lager. Den totale radiolyttingen gikk i taket til 63,2 % oppslutning. Det er ikke bare årets beste uke, det skjer i en periode av året hvor man er vant til at radioyttingen går nedover!.
Så og si alle går oppover sammenlignet med forrige uke, både de store gruppene og enkeltkanaler. Med bare et bitte lite unntak for NRK P1+ som går ned 0,1 prosentpoeng. Ellers har absolutt alle oppgang.
Oppgangen er spesiellt merkbar for P4-gruppen. P4 ( hovedkanalen ) opplevde årets beste uke, det samme gjorde P5 Hits i uke 24. Samtidig har Bauer Media også en god uke, den beste av de 8 siste ukene.
Nå går antall lytteminutter noe ned, men det holder seg fortsatt høyt, slik at Rating fortsetter å gå i taket, nå på 6,4 %. Det betyr at i snitt hører 6,4 % av befolkningen på radio hvert eneste minutt.
LYTTERTALL UKE 24, 2020 ( i parentes uke 23 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 63,2 - ( 60,2 )
NRK TOTALT: 40,3 - ( 39,0 )
P4-GRUPPEN: 24,3 - ( 22,8 )
BAUER MEDIA: 15,3 - ( 14,2 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 25 - ( 23,8 )
P4: 13,5 - ( 12,8 )
NRK P1+: 6,5 - ( 6.6 )
NRK P2: 5,7 - ( 5,6 )
P5 HITS: 5,1 - ( 4,0 )
NRK P3: 5,1 - ( 4,9 )
RADIO NORGE: 4,7 - ( 4,6 )
Vi melder generellt ikke de under 4,0 %
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 62,3 - ( 62,3 )
P4-GRUPPEN: 24,6 - ( 25,1 )
BAUER MEDIA: 13,1 - ( 12,6 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
uke 24: 145 - Uke 23: 150 - Uke 22: 144 - Uke 21: 144 - Uke20: 144
Rating (%)
Uke 24: 6,4 - Uke 23: 6,3 - Uke 22: 6,2 - Uke 21: 6,2 - Uke20: 6,2 - Uke 19: 6,2
SE OGSÅ:
Litt ned, men også opp for radiolyttingen
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|