NENT Group, som blant annet står bak P4-gruppen, har offentliggjort sin kvartalsrapport som forteller om kraftig tilbakegang for annonse-omsetningen i andre kvartal.
Den totale omsetningen av annonser innen NENT Group gikk ned med 29,5 % til 738 millioner kroner i andre kvartal, melder radionytt.se. Dette er tall som også gjelder TV og annen virksomhet.
Det står ikke noe konkret om resultatene for radiovirksomhetene i Norge og Sverige, der NENT Group er en stor aktør i begge markeder, men kvartalsrapporten sier følgende om radio:
" .... den svenska lyssnarandelen minskade medan den norska lyssnarnandelen ökade, och att båda reklammarknaderna beräknas ha minskat kraftigt"
NENT Group skriver i sin rapport at situasjonen bedret seg og at de forventer en vesentlig mindre svekkelse av omsetningen i tredje kvartal.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt