Den daglige oppslutningen er på vei opp igjen etter en bitteliten sommernedgang. Det viser PPM-tallene som Nielsen utarbeider.
Som nevnt før var det i sommer langt flere som hørte på radio enn i fjor sommer og nedgangen kan nærmest beskrives som bare en litt dårlig uke. Det interessante nå er om dette fører til bedre lyttertall utover høsten.
Det vi kan se så langt er at den daglige oppslutningen er noe lavere enn den var før sommeren, men samtidig er antallet lytteminutter noe bedre, noe som samlet gir en rating omtrent på samme nivå.
Ser vi på de siste ukene kan det se ut som P4-gruppen er de som gjør det best av de tre nasjonale aktørene. En annen ting er at de fleste kanaler har fått flere lyttere, men NRK P1+ er helt stabil og gjør det dermed relativt sett dårligere enn andre.
LYTTERTALL UKE 33, 2020 ( i parentes uke 32 - uke 31), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 61,3 - ( 61,1 - 58,5 )
NRK TOTALT: 38,9 - ( 39,6 - 37,4 )
P4-GRUPPEN: 23,7 - ( 22,9 - 22,0 )
BAUER MEDIA: 15,2 - ( 15,4 - 13,7 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 25,2 - ( 25,4 - 24,9 )
P4: 13,4 - ( 12,7 - 11,7 )
NRK P1+: 6,6 - ( 6,6 - 6,6 )
NRK P2: 5,6 - ( 5,8 - 4,7 )
RADIO NORGE: 5,0 - ( 4,6 - 4,1 )
NRK P3: 4,9 - ( 4,4 - 4.0 )
P5 HITS: 4,6 - ( 4,2 - 3,8 )
Vi melder generellt ikke de under 4,0 %
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 62,9 - ( 65,1 - 63,8 )
P4-GRUPPEN: 24,9 - ( 22,7 - 24,2 )
BAUER MEDIA: 12,2 - ( 12,2 - 12,1 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 33: 150 - Uke 32: 149 - Uke 31: 151 - Uke 30: 154 - Uke 29: 156
Rating (%)
Uke 33: 6,4 - Uke 32: 6,3 - Uke 31: 6,1 - Uke 30: 6,4 - Uke 29: 6,5
SE OGSÅ:
Sommernedgang for radiolyttingen
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|