FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Radiokanalene nesten ingen hører på
Flere kanaler har 0 % lyttere, viser PPM-tallene

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 02.09.20 - Kyrre Dahl


Det er velkjent at NRK P1 er den kanalen i Norge som har flest lyttere og at P4 ( Hovedkanalen ) er nummer to, men visste du at det finnes en rekke radiokanaler som ikke har målbar oppslutning?

Nielsen utarbeider hver uke PPM-tallene, som brukes som de offisielle lyttertallene i Norge. Denne målingen inneholder 36 kanaler med svært varierende lyttertall. Noen av kanalene ligger mer eller mindre konstant på 0 % daglig oppslutning.

Det er NRK som har flest slike kanaler, men så er da også NRK aktøren med desidert flest kanaler. Av NRKs 18 kanaler er det 5 av dem som har 0 % oppslutning i uke 34, ifølge PPM-tallene fra Nielsen.

Dette gjelder NRK Sapmi, NRK Folkemusikk, NRK P3 Urørt, NRK P3X og NRK Vær. Det betyr ikke at det er absolutt ingen som hører på, men faktiske antall lyttere er 1000 eller mindre, går det fram av Nilsens målinger.

Slik er lyttertallene for disse kanalene omtrent hver eneste uke, med noen få unntak, NRK Sapmi har i løpet av de siste ukene opplevd uker med 5000 lyttere og uker med 2000 lyttere, NRK Vær har vært oppe i 2000 lyttere i en av ukene.

I tillegg til 0-kanalene har du også flere NRK-kanaler med svært lave tall, f.eks NRK Trafikk med 0.2 %, NRK P13 Radioresepsjonen med 0.1 %, NRK Radio Super med 0,7 %, NRK Jazz med 0,7 % og NRK Sport med 0,8 %.

De kommersielle kanalene gjør det generellt bedre i denne sammenheng og det er bare en kommersiell kanal som måler 0 % daglig oppslutning i uke 34 og det er Radio 1.

Andre kommersielle kanaler som har lav oppslutning er Norsk Pop, Bauer Pop-Up og P24-7 Kos, med 0,6 eller 0,7 % oppslutning. Felles for alle kanalene er at de tilhører Bauer Media. P4-gruppens kanaler ligger alle over 1 %. den lavest målte er P8 Pop på 1,4 %.

SE OGSÅ: Lyttingen på vei opp igjen

Si din mening på vår: Facebook-side

Kilde: Nielsen Media Research

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO