De svenske mediebyråenes formidling av radioreklame gikk ned med 25,2 % i september i år sammenlignet med samme måned i fjor.
Noe av fallet skyldes at det var en faktureringsdag mindre i år enn det var i 2019, melder radionytt.se.
Totalt minsket reklameinvesteringene via mediebyråene med 28 % i september, TV gikk ned med 32,4 % og utendørs reklame gikk ned 43,5 %.
Omsetningen av radioreklame så langt i år viser en tilbakegang på 13,8 %. Det betyr at radio har klart seg bedre enn det generelle reklamemarkedet i Sverige, som har gått ned 22,2 %, ifølge radionytt.se.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt