Vi er inne i et atypisk år også for radiolytting. Det normale har ofte vært at radiolyttingen øker utover høsten og mot jul, men i år ser det ut som
radiolyttingen har fått seg en liten nedtur de siste ukene.
Det er ingen dramatikk, snarere tvertimot. De som hører på radio bruker nå mer tid på radio, slik at ratingen ( lytting pr. minutt ) faktisk går oppover. Dette er et fenomen vi særlig så etter at Norge stengte ned i mars.
Samtidig er det dårlige nyheter for NRK P3. Ungdomskanalen får sin dårligste uke i høst og blir forbigått av både Radio Norge og P5 Hits. Det er også vesentlig dårligere enn på samme tid i fjor.
LYTTERTALL UKE 45, 2020 ( i parentes uke 44 - uke 43 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 63,1 - ( 63,8 - 64,1 )
NRK TOTALT: 41,8 - ( 42,4 - 42,2 )
P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 24,7 - 24,6 )
BAUER MEDIA: 14,7 - ( 15,0 - 15,0 )
Noen av kanalene:
NRK P1:26,4 - (26,7 - 26,8 )
P4: 13,0 - ( 13,3 - 13,2 )
NRK P1+: 6,7 - ( 6,7 - 6,7 )
NRK P2: 6,5 - ( 6,9 - 6,7 )
P5 Hits: 4,7 - ( 4,9 - 4,7 )
Radio Norge: 4,5 - ( 4,4 - 4,7 )
NRK P3: 4,1 - ( 4,9 - 5,3 )
Radio Vinyl 3,0 - ( 2,7 - 2,5 )
NRK mP3: 3,1 - ( 3,2 - 3.2 )
Radio Topp 40: 2,9 - ( 3,1 - 3,2 )
Utdrag av kanaler
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,6 - ( 65,1 - 65,1 )
P4-GRUPPEN: 22,7 - ( 23,1 - 23,2 )
BAUER MEDIA: 11,7 - ( 11,8 - 11,7 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
Uke 45: 149 - Uke 44: 147 - Uke 43: 147 - Uke 42: 141 - Uke 41: 148
Rating (%)
Uke 45: 6.6 - Uke 44: 6,5 - Uke 43: 6,5 - Uke 42: 6,3 - Uke 41: 6,6 - Uke 40: 6,5 - Uke 39: 6,5
SE OGSÅ:
Radiolyttingen holder seg
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|