2020 ble et annerledesår, men koronapandemien ga faktisk en boost for podkasting. Det kommer fram i en rapport fra Adswizz, Podcast Trends Report 2020. Adswizz leverer digitial lydreklame i 39 land og er basert i Silicon Valley, USA.
Podkaster står nå for 19 % av de digitale lydreklamen i Verden, går det fram av rapporten. - Alt tyder på at podkast spiller en stadig større rolle i det totale markedet for radioreklame, står det å lese i rapporten.
Det ble meldt om en økning i produksjon av podkaster i andre kvartal 2020, som hadde sammenheng med at store deler av verden gikk i lockdown og mange tilbragte mer tid hjemme. Nå viser rapporten fra Adswizz at 65 % av alle podkast-produsenter fikk nye lyttere i 2020.
Den totale økningen av reklame via podkaster i 2020 var på 51 %, ifølge RAIN News.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt